خطا در قوانین اعلام حریق

چهار  اشتباه در سیستم اعلام حریق شما، که ممکن است قوانین  آتش نشانی را زیرپا بگذارد. در این مطلب به بررسی خطا در قوانین اعلام حریق می پردازیم.

نصب سیستم حفاظت از حریق در ساختمانتان نشان دهنده تعهد شما نسبت به امنیت و ایمنی افراد حاضر در داخل ساختمان ، افراد محلی ، همکاران یا کارمندانتان است. بازرسی منظم سیستم اعلام حریق برای اطمینان از اینکه سیستم شما مطابق با قوانین اعلام حریق است ضروری میباشد.
در این مقاله چهار مشکل رایج در سیستم  محافظت از حریق   وجود دارد که می تواند باعث ایجاد اختلال شده و توانایی شما را برای محافظت از اموال و عزیزانتان در برابر آتش کاهش دهد.

وجود دتکتورهای دودی  کثیف در مجرای سیستم کنترل هوا

تمام دتکتورهای دودی نصب شده در مجرای کنترل هوا  باید تمیز باشند و به درستی کار کنند. ساختمانهای بزرگ معمولاً دارای سیستم های تهویه گسترده ای  هستند و ردیابهای دود در مجاری هوای آنها نصب میشوند- داکت دتکتور Duct Detector – این آشکارسازها از فیلترها ، موتورها و فن ها برای جذب ذرات دودی استفاده میکنند و به شما هشدار حریق می دهند تا در اسرع وقت اقدام کنید.


بدلیل وجود گرد و غبار در کانال های هوا ساز به سرعت فیلتر داکت دتکتور کثیف میشود بنابراین این فیلترها به این دلیل که سریعا مملو از گرد و غبار و خاک میشوند نیاز به تمیزکاری و تست دوره ای دارند . سیستم اعلام حریق شما تنها می تواند هنگامی کار کند که ردیاب های دود به درستی و تمیز نگه داشته شوند یا فیلترهای هوا طبق برنامه ریزی در فواصل منظم تعویض شده باشند.

قیمت اعلام حریق

راه های خروجی مسدود شده

خروجی های اضطراری و در دسترس ، برای امنیت ساختمان شما ضروری هستند. اطمینان حاصل کنید که نواحی اطراف خروجی های اضطراری ، شلوغ و آشفته نباشند.
صاحبان رستوران ها باید اطمینان حاصل کنند که هیچ چیزی جلوی درهای خروجی ثانویه را نمیگیرند و مشتریان و کارمندان به راحتی میتوانند به این خروجی ها دسترسی داشته باشند.

راه های خروجی مسدود شده

در دسترس نبودن شاسی اعلام حریق

 اکثر ساختمان های جدید و مدرن دارای شاسی اعلام حریق هستند. حتی امروزه نیز بسیاری از مردم گاهی اوقات  شاسی های اعلام حریق را با مبلمان ، گیاهان یا اشیاء دیگر پنهان می کنند.
اطمینان حاصل کنید که  اطراف کلیه شاسی های اعلام حریق کاملا باز هستند  و در صورت بروز شرایط اضطراری افراد میتوانند به سرعت آنها را پیدا کنند. اگر کسی این شاسی ها را پنهان کرد ، به او هشدار دهید و از او بخواهید این قسمتها را باز کند.

در دسترس نبودن شاسی اعلام حریق
Man is reaching his hand to push fire alarm hand station

هواکش نباید در نزدیکی دتکتور دود باشد

ممکن است هواکش های ساختمان در نزدیکی دتکتور دودی  قرار بگیرند، قرار گرفتن هواکش در نزدیکی ردیاب های دود باعث ایجاد گرد و غبار زیادی  بر روی حسگر ردیاب ها می شوند. آلودگی ناشی از این امر می تواند باعث بروز آلارم کاذب شود بنابراین اطمینان حاصل کنید که فاصله قانونی بین هواکش ها و دتکتورهای دودی سیستم اعلام حریق را رعایت نموده اید.
هواکش نباید در نزدیکی دتکتور دود باشد

لطفا برای امتیاز دادن به این مطلب کلیک نمایید
[Total: 10 Average: 4.7]

دیدگاهتان را بنویسید